Як перевіряти внутрішню оптимізацію? Що дійсно має першорядне значення? Щоб не створювати величезну «простирадло» тексту, ми систематизували інформацію і пропонуємо зручний чек-лист. Він підходить не тільки для SEO-фахівців, а й для маркетологів, а також власників сайтів, які виконують SEO-просування самостійно.
Зміст:
Семантичне ядро
Все починається зі збору семантичного ядра для кожної просуває сторінки сайту. вимоги:
- релевантність запитів контенту на сторінці;
- кожна тематична група запитів – для кожної окремої сторінки;
- сторінка не повинна відповідати різним темам. Краще створити кілька окремих;
- можна запозичити структуру і семантику у успішних конкурентів.
Контент
Метатеги
Для заповнення title і description сторінок потрібно брати найбільш релевантні запити з семантичного ядра.
Вимоги до title:
- розміщення запиту на початку;
- не можна вживати кілька ключових слів;
- оптимально прописати мета-тег в 60 знаків, максимум до 90. Це забезпечить видимість на всіх екранах.
Вимоги до description:
- потрібно написати пропозицію продає (завлекающего) характеру, що закликає перейти на сторінку;
- дозволено включити запити, але без фанатизму;
- рекомендується використовувати спецсимволи;
- рекомендована довжина – до 160 знаків.
Метатег description безпосередньо не впливає на ранжування в пошуковій видачі. Його завдання – стимулювати користувачів і підвищувати CTR. Всі метатеги повинні бути унікальними. Для релевантних сторінок їх потрібно прописувати вручну, для товарних допускаються шаблонні заповнення.
Текстовий контент
Тексти на сайті повинні відповідати таким вимогам:
- унікальність: як в межах сайту, так і в цілому;
- відповідність темі сторінки і запитам;
- читабельність (грамотність, інформаційна цінність);
- структурованість: з заголовками h1-h6, списками, таблицями;
- достатня довжина (мінімум 1500 знаків, краще – від 3000);
- відсутність «тексту заради тексту». Цінність кожного рядка;
- зручний для читання шрифт (кегль, розмір, колір);
- високе розташування в коді сторінки (для кращої ранжування);
- видимість для відвідувачів і пошукових роботів.
Візуальний контент
Для сайту потрібні унікальні картинки і фото з заповненими атрибутами title і alt. При заповненні потрібно використовувати релевантні пошукові запити. Також важливо оптимізувати зображення, щоб вони не навантажували сервер і швидше відкривалися на пристроях користувачів.
Структура сайту
Ресурс повинен бути зручним і інтуїтивно зрозумілим. Рівень вкладеності для важливих сторінок – не глибше другого. Тому краще розміщувати прямі посилання на них з головної сторінки. Інші вимоги:
- відсутність в меню сторінок, які отримують відповіді сервера 3хх, 4хх, 5хх;
- не більше 150 внутрішніх посилань на сторінку;
- один товар – одна сторінка (для онлайн-магазинів).
Технічні тонкощі
Підключення до кабінетів веб-майстрів
Потрібно додати сайт в Google Search Console. Якщо ж розкрутка сайту робиться під Яндекс – в Яндекс.Вебмайстер. Ці сервіси дають можливість перевіряти:
- налаштування геоданих сайту;
- відсутність помилок при скануванні пошуковими роботами;
- індексацію сторінок;
- якість мобільних версій;
- чи правильно встановлена дзеркал;
- наявність / відсутність санкцій.
Додавання скриптів Google Analytics і (при необхідності) Яндекс.Метрика
Важлива правильна настройка, щоб отримувати об’єктивні дані про аудиторію, її поведінці, характеристиках і т.п. Налаштувавши цілі, можна контролювати їх виконання.
Google Мій бізнес
Реєстрація в цьому сервісі додає дані компанії на Карти Google, в пошук і інші сервіси. У компанії з’являється окремий профіль, який може поліпшити показники трафіку і конверсії. У профілі доступні контакти, час роботи, відгуки клієнтів і інші дані.
Аналіз технічної оптимізації
Ось на що важливо звернути увагу:
- наявність відповіді 404 у відповідь на запрашіваніе неіснуючої сторінки. При цьому користувач повинен бачити сторінку в стилістиці сайту і з пропозиціями перейти в інший відповідний розділ сайту;
- закриття від індексації сторінок, які віддають відповідь 200;
- наявність людино-зрозумілих URL;
- доступність кожної сторінки тільки за однією адресою, з інших адрес – перенаправлення по 301 редирект;
- єдиний вид всіх URL;
- відсутність помилок в SSL-сертифікат (якщо він є), 301 редирект з http на https;
- закриття від індексації непотрібних сторінок, включаючи сортувальні, сторінки пагінацію та ін .;
- доступність основного контенту без застосування AJAX або JavaScript;
- правильна настройка різних мовних версій атрибутом hreflang, наявність відповідних ЧПУ для кожної версії;
- відсутність критичних помилок в коді сайту;
- наявність рекомендованих елементів ранжирування (наприклад, онлайн-чату, форми зворотного зв’язку, актуальних цін на товари, відгуків і т.п.);
- роботи кнопок «Замовити» або «Купити» через посилання, а не через код JavaScript.
Google supplemental
Важливо перевірити, чи не потрапили сторінки сайту в додатковий (другорядний) індекс і якомога швидше їх прибрати. Адже якщо вони там – користувачі не побачать їх в основній видачі.
Можливість шеріть в соцмережі
Наявність кнопок соцмереж на сторінках з важливим, корисним і цікавим контентом – обов’язково. Це покращує взаємодію користувача з інформацією і може дати сайту додатковий трафік.
Файли robots.txt і sitemap.xml
Вимоги до robots.txt:
• наявність директив для пошукових систем із зазначенням, які сторінки можна і не можна сканувати;
• вказівка дзеркала сайту;
• посилання на карту сайту;
• закриття від індексації технічних сторінок;
• доступність для індексації сторінок пагінацію, зображень, файлів скриптів, шрифтів і стилів.
Раніше ми вже розповідали, що таке robots.txt і як його правильно скласти.
Вимоги до sitemap.xml:
• розміщення в кореневому каталозі;
• правильна розмітка;
• вказівка всіх сторінок, який повинні знаходиться в індексі;
• відсутність прихованих від сканування і 404 сторінок.
Швидкість завантаження
Перевірити її можна за допомогою PageSpeed Insights. В цілому одна сторінка повинна завантажуватися до 3 секунд на будь-якому з пристроїв, включаючи мобільний. Чим швидше тим краще.
Орієнтованість на власників мобільних пристроїв
Зараз в світі більше користувачів, які переглядають сайти зі смартфонів і планшетів, а не з десктопів і ноутбуків. Тому сайт повинен повноцінно працювати в браузері будь-якого гаджета.
важливі моменти
Кілька рекомендацій:
• відсутність вірусів і будь-якого шкідливого контенту, а також посилань на сумнівні ресурси;
• сайт не повинен перебувати на одному IP з проектами, які працюють в сумнівній ніші;
• краще відмовитися від усіх видів спливаючих вікон і достатку реклами на сторінках;
• всі посилання на сайті повинні працювати;
• рекомендований варіант навігації – хлібні крихти;
• на всіх сторінках повинна бути налаштована правильна кодування.
Висновок
Внутрішня оптимізація сайту – комплексний процес. Він включає десятки дій. Але всі вони спрямовані на одне – зробити проект якісних в плані технічного стану і наповнення. Такий ресурс точно сподобається пошуковикам і, що найголовніше – користувачам.