Семантичне ядро ​​(СЯ): що це? Як правильно його складати? Чому кажуть, що це найважливіше для SEO. І що робити зі списком ключових слів, коли він складений? Спробуємо розібратися.

Змiст:

Що таке семантичне ядро ​​та навіщо його збирати?


Таким терміном називають упорядкований перелік слів із морфологічними формами та словосполучень, які відповідають конкретному сайту: його темі, виду бізнесу, товарам та послугам. Список зазвичай починається з використовуваного (високочастотного) головного ключового слова. Інші запити в ньому розташовані в міру зменшення частоти вживання.
Семантичне ядро ​​потрібно, щоб сайт почав просуватися в пошуковій видачі та виконував свої завдання (тобто, щоб на нього приходили цільові користувачі та читали, купували, замовляли тощо).
Майже всі сайти (навіть ті, які не просувають) ранжуються в пошуковій системі. У пошук може потрапити інформація на сторінках (назви категорій, контакти тощо). Але без семантики та цілеспрямованого просування це крапля в морі. Щоб ресурс реально просувався та залучав аудиторію, потрібно працювати над ядром та іншими факторами SEO.
У кожному ядрі кілька груп запитів:
● високочастотні – головні, що формують тематичну нішу сайту;
● середньочастотні – конкретизують тему;
● низькочастотні — наводять відвідувачів із конкретними питаннями.
Не буває хороших та поганих запитів. Кожен має значення і може привести на сайт свою аудиторію.

“Золоті” правила роботи з семантичним ядром


Є кілька важливих правил:
● не складайте запити, користуйтеся послугами;
● якщо хочеться придумати запит – подивіться перший пункт;
● працюйте з кожним запитом, щоб вибрати потенційно корисні;
● не ігноруйте «дрібні» фрази, вони можуть виявитися конверсійними;
● завжди пам’ятайте, що без семантичного ядра не буде SEO.
Збирати пошукові запити можна за допомогою планувальника від Google або Яндекс.Вордстат (в Україні працює через VPN). Це безкоштовні послуги, не позбавлені своїх недоліків. Тому варто скористатися і платними рішеннями: SimilarWeb, Serpstat, Ahrefs, Megaindex.

Як збирати семантику?


Найкраща відповідь на запитання: формувати семантичне ядро ​​потрібно вручну. Не існує «чарівного» сервісу, який за натисканням кнопки формує СЯ і розподіляє запити по групах.
Перед стартом підбору ключових слів потрібно розуміти, яка тема проекту та яка цільова аудиторія. Простіше кажучи, для кого створено сайт і за якими запитами можуть знайти потенційні відвідувачі. Немає однакових запитів. Навіть ту саму інформацію по-різному шукають люди різного віку, статі, соціального становища.
Не треба мудрувати. Цілком достатньо працювати, відштовхуючись від головного високочастотного ключа. Для формування списку можна використовувати будь-яку зручну платформу, наприклад, таблиці від Google Docs. В одній такій таблиці можна обробляти до 2 млн. осередків. Зазвичай цього цілком вистачає.
У цій статті не буде «ідеального» способу збирання ядра. І ось чому: маєте свій підхід до роботи з інформацією. Ви самі будете розділяти, формувати та групувати дані так, як зручно вам. Ми наведемо лише один з варіантів, як приклад.
До речі, семантику краще збирати для кожної конкретної сторінки, а не для сайту за раз. І для зручності: кожна сторінка – на окремому аркуші таблиці. У майбутньому це стане в нагоді.

Збір СЯ в Google Ads


У Google Ads планувальник доступний у меню «Інструменти та налаштування». Після завантаження основну частину екрана займуть два розділи. Перший призначений для пошуку нових запитів. Другий допоможе дізнатися про частотність ключових слів. Він нам і потрібний.
У полі потрібно ввести (скопіювати) запит та натиснути “Почати”. Після кількох секунд завантаження система продемонструє перелік ключових запитів та дані про частотність кожного з них. Можна налаштувати список на свій розсуд — елементарний інтерфейс.
У верхній частині таблиці є фільтри: налаштування регіону, мови, пошукової системи, часу відображення. Праворуч є зображення стрілки – натиснувши на нього, можна вивантажити дані у форматі Google таблиці або в іншому. Після розвантаження даних можна приступати до ручного відбору запитів, орієнтуючись на інформацію в першій та третій колонках.

Чек-лист із формування семантичного ядра


Для початку потрібно зареєструвати обліковий запис у Google. Він стане перепусткою в усі сервіси пошукової системи – у тому числі і в Google Ads. Далі:

  1. Створити рекламну кампанію Ads.
  2. Визначити основний ключ.
  3. Ввести його, вивантажити семантику та перенести до таблиці.
    Що далі?
    Видалення стоп-слів (шумових)
    Якщо спрощено — це всі слова, які ігноруються пошуковими системами при скануванні сторінок. До них відносять прийменники, причастя, суфікси, вигуки тощо. При роботі з запитами логіка буде наступною, наприклад, є сторінка, присвячена продажу смартфонів. Очевидно, що їй підійде запит «смартфон купити». Але просто слово «купити» без прив’язки до теми сторінки буде шумовим і зайвим.
    Кластеризація
    Отже, слова зібрані. ПопередуНеобхідність кластеризувати пошукові запити. Знову ж таки, це доведеться робити вручну. Ідеальних сервісів, які самостійно розбирають запити чарівним натисканням кнопки майже не існує.
  4. Що робити? На самому початку у вас є список всіх ключових слів, які підходять для сторінки. Взагалі кластеризація – це поділ запитів на групи за смисловим значенням, схожістю та іншими характеристиками.
  5. Якщо запитів багато, ручна робота перетвориться на пекло. Вихід – фільтри. Потрібно налаштувати документ так, щоб початкову фільтрацію виконував сам автоматично. Фільтрувати можна за країнами, характеристиками, згадками про бренди тощо.
  6. Робота із семантикою на сайті
  7. Після всіх робіт у вас будуть акуратні списки ключових слів, які можна використовувати для кожної релевантної сторінки. Ці запити можна використовувати у метатегах, заголовках сторінок, контенті. Звичайно, важливо знайти «золоту середину»: за допомогою ключових слів пошукова система розуміє, про що сторінка. Але якщо їх багато, вона може штучно зменшити сайт у видачі.
  8. І найважливіше – доведеться періодично оновлювати списки запитів та заново оптимізувати сторінки. Адже пошук — органічний, а отже, живий. Отже, робота з семантичним ядром — процес постійний. Зібрати «ідеальне СЯ» на все життя не вдасться.

Еще новости

Вадим Мельник
Вадим Мельник
05:51 20 Aug 21
спасибо за работу, отлично продвинули сайт, что положительно повлияло на звонки клиентов
Александр Лынка
Александр Лынка
19:11 06 Jun 21
Спасибо команде специалистов за высокое качество работы, профессионализм и отличное отношение к клиентам!
Oleg Omelchenko
Oleg Omelchenko
19:11 06 Jun 21
Лучшее соотношение цены и качества выполненной работы.
Алексей Шевченко
Алексей Шевченко
12:49 18 May 21
Ребята настоящие профессионалы своего дела!
Переглянути всі відгуки

    ТМ Розкрутка сайтів - просування





    Ми проаналізуємо Ваш сайт і вкажемо слабкі місця

    Вверх