Нашим клієнтом став молодий, але стрімко розвивається онлайн-магазин з продажу продуктів і від прямих постачальників з екологічно чистих районів. Компанія орієнтована на роздрібні продажі, а також на поставки продукції для HoReCa (ресторанів, готелів), і для оффлайн-магазинів.
Анамнез
Ми почали роботу над проектом в квітні 2015 року. Сайт був новий, його тільки що розробила одна відома київська компанія. Ніяких питань до творців не було: роботу вони зробили професійно. Вони повністю врахували правила оптимізації, так що результати пошукового просування радували «зі старту»: поліпшувалися позиції, ріс трафік, збільшувалася кількість замовлень … Цього кейса могло б і не бути, адже ми виконували стандартну роботу. Все йшло добре, поки не трапилася …
Катастрофа
У 2017 січні року на зв’язок вийшов клієнт і повідомив, що збирається виставити бізнес на продаж. Відповідно, оптимізацію потрібно зупинити, поки у сайту і у компанії не з’явиться новий власник.
Все це відбувалося на тлі регулярних DDOS-атак, які привели до відключення сайту хостинг-провайдером. Ми зі змішаними емоціями спостерігали, як результати дворічного плідної співпраці в буквальному сенсі руйнуються на наших очах. Зв’язавшись з клієнтом, запропонували перевести сайт на інший хостинг, але він відповів, що не бачить необхідності вкладатися в непотрібний йому проект.
Час минав, бізнес не працював, сайт був заблокований, всі показники прагнули до нуля. Ми розірвали договір на оптимізацію.
Новий час
У вересні 2017 року, бізнес купують. Настає другий етап існування проекту.
Новий власник відразу вирішив звернутися до нас, не експериментуючи з іншими підрядниками. Наші контакти йому без проблем дав продавець бізнесу. І ми знову приступили до роботи. Попереду було багато справ, але з цього періоду сайт знову почав розвиватися.
Новий власник не шкодував інвестицій – він був зацікавлений у швидкій позитивній динаміці бізнесу. У нас не було права на помилку.
Мета: відновити колишні показники і як можна швидше.
Xід робіт
Етап 1 – Відновлення сайту
Ми допомогли відродити інтернет-магазин, скориставшись бекап хостинг-провайдера, після чого перенесли файли на виділений хостинг. Крім того, налаштували захист від DDOS-атак: довелося це зробити, так як вони повернулися разом з початком роботи сайту. Кому-то явно заважав цей бізнес.
Етап 2 – Узгодження кошторису і збільшення семантичного ядра
Замовник наполягав, щоб ми рухали сайт по позиціях. Але нам було очевидно, що найкращим варіантом просування є трафік. Щоб кількість замовлень в магазині виросло, потрібно було збільшити переходи. Це означає, що необхідно розширювати семантичне ядро. Але не можна було допустити, щоб клієнт платив за просування в ТОП по декільком тисячам запитів. Після серії переговорів клієнт погодився переходити на трафік, і ми збільшили ядро до 3 тис. Запитів.
Етап 3 – Аудит технічної частини
Скориставшись тимчасовою паузою в оптимізації, ми додатково вивчили технічну сторону сайту, знайшли і виправили помилки. Визначили, що до ресурсу було підключено багато непотрібних сервісів через що він гальмував і погано просувався.
Етап 4 — Зміна структури
Працюючи далі, ми переробили структуру і додали нові розділи. Для них підготували рекомендації по заголовкам, структурі, контенту і мета-даними.
Етап 5 — Створення адаптивної версії
На жаль, цей процес клієнт довірив не надто хорошому підряднику. В процесі розробки той допустив величезну кількість помилок. Нам довелося їх виправляти. На щастя, вдалося зробити це швидко. Поява адаптивної версії поліпшило позиції магазину у видачі.
Результати і KPI
Другий етап роботи над проектом ознаменувався масою «притирок» до клієнта. Так, він часто вносив зміни на сайт, попередньо не погодивши їх з нами. Це призводило до уповільнення просування. Але врешті-решт ми налагодили співпрацю: замовник перейняв наш підхід, і робота над проектом стала командної.
Співпрацювати ми стали за таким принципом: ми формували рекомендації щодо поліпшення асортименту, клієнт додавав нові товарні позиції, ми збирали ядро і оптимізували картки.
В результаті ми значно знизили різницю в трафіку між 2016 і 2017 роками. Для порівняння. У період застою розрив у показниках склав 90%. Через два місяці активної роботи вдалося скоротити його до 20%!
Плани
Ми будемо далі працювати над структурою, покращувати юзабіліті, щоб збільшити кількість клієнтських замовлень.
Динаміка заявок
Ми втратили проект взимку 2017 року і повернули його восени 2017 року. Весь цей період сайт знаходився поза доступу. Але вже в січні 2018 роки ми майже досягли колишніх показників. Через місяць ми поліпшили результати і продовжуємо фіксувати зростання.
Динаміка по позиціях
Демонструємо лише деякі запити, за якими сайт знаходиться в ТОП.
Ключевой запрос Позиции 23-09-2018 Позиции 20-01-2018 продукты питания 45 3 купить продукты питания 46 1 продукты киев 37 2 продукти купить 54 6 продукты украина 33 4 продукты питания украина 41 5 купить продукты в украине 24 2 продукты купить украина 56 7 натуральные продукты украина 57 3